Keresés...
FEL
VIRULÓ

Szülés után is a régi fomában

A szülés utáni “formába lendülés”, egyfelől nagyon meredek téma, másfelől vannak olyan aspektusai is, amik nem mindig jutnak az eszünkbe.
Arról a fajta “formába lendülésről” szeretnék írni, ami nem egyenlő azzal a hihetetlenül fárasztó, és letaglózó ‘postpartum’ képpel, amit mondjuk az instagram világa akar lenyomni a torkunkon.
silhouette-of-a-pregnant-woman_23-2147505543.jpg

Iszonyú szerencsés, és biztosan nagyon ügyes az, aki legalább olyan vékonyan néz ki szülés után, mint amilyen előtte volt.
Bár én sokszor kelletlenül csodálkozom azokon a képeken, amikor egy anyuka kiteszi valamelyik közösségi felületre, hogy tip-top sminkben megszülte a babát, beszárított hajjal távozik a szülőszobáról, és másnap reggel már szinte kockás hassal ébred fel… No persze…
Mondjuk meg őszintén, hogy nőként iszonyú menő érzés, amikor megdicséik az ember lányát, hogy milyen jól néz ki a gyermekvállalás után is. Sokunk – vagy talán titokban mindegyikőnk – arra törekszik, hogy minél hamarabb vissza tudjuk tuszkolni magunkat a régi ruháinkba, és újra ugyanaz az alak köszönjön vissza ránk a tükörből, aki az áldott állapotot megelőzően él emlékeinkben.
Azt hiszem nekem mostanra (így 29 évesen, a harmadik baba után) sikerült megértenem, hogy ezeknek a fentebb leírt törekvéseinknek sokkal de sokkal messzebbre kell visszanyúlniuk; méghozzá a regenerációnk, és ezzel együtt az egészségünk fenttartásának irányába.
Számomra a sport sosem volt idegen, hároméves korom óta az életem része, és 99%-ban az élvezetért végeztem / végzem, heti több alkalommal.
Én a terhesség ideje alatt mindig szüneteltettem az aktív sportot, és később tértem újra vissza hozzá.
A majdnem 4 hónappal ezelőtti szülésem után rájöttem – nem tudom, hogy a három x felé vezetű út hasította-e belém eme bölcsességet, vagy mi az oka – nem szeretnék ajtóstul rontani a házba. Elhatároztam, hogy nem térek vissza azonnal a korábban megszokott, és gyakorlott itthoni edzésemhez, hanem fokozatosan, lépésről-lépésre kezdek hozzá.
rear-view-of-fit-girl-with-athletic-body_1163-1864.jpg

Megosztom veletek, hogy én miket tartok lényegesnek a biztonságos, és biztos regeneráció eléréséhez!
Habár még én sem tartok annál az alaknál, ami számomra a “tökéletes”. De azt gondolom, hogy ezek az első legfontosabb lépések, amelyek segíteni fognak az egészséges kiegyensúlyozottság elérésében.

1.Ahogyan említettem már: a fokozatosság. Az első 6 hetet nem véletlenül mondják gyermekágyi időszaknak. Szerintem itt a tőlünk telhető legtöbb pihenés, és vízszintesbe helyezkedés a szükséges. Tudom mit gondoltok, ez szinte lehetetlen, hiszen ha a baba sír fel kell venni, és a tesók is mindig rágják a fülünket. Szóval tényleg annyi pihenést kellene beiktatni, amennyit csak tudunk, mindenféle bűntudat érzése nélkül. Ez nem csak egy mende-monda, azon egyszerű oka van, hogy a szerveink minél hamarabb, minél könnyebben vissza tudjanak rendeződni eredeti állapotukba – ne kelljen még a gravitációval is megküzdeniük azért, mert folyton ülünk, vagy állunk. Nekem sem ment túl gyakran (főleg 3 gyerek mellett), de attól még egy fontos dolog (lenne).

2. Kifejezetten jótékony hatása van, ha nem csak a szülés utáni kontrollra megyünk el a szülésorvoshoz, hanem egy picit komolyabban vesszüka dolgokat. A terhesség, és a szülés igénybevette a derekunkat, hasfalunkat, és a gát tájékot is. Szerintem érdemes ezeknek állapotát szakemberrel ellenőriztetni, és tanácsára ezen izmainkra ráerősíteni.
Tudtátok, hogy a gátizomfelelős a kismedencei szervek alátámasztásáért? Szerepe van például abban, hogy ne legyen méh- és hüvelysüllyedésünk, ne cseppenjen el a vizeletünk, és a házasélet élvezhető maradjon. Szakember ellenőrizni tudja, hogy mennyire vannak megnyúlva az izmok, és segíteni tud abban, hogy milyen gyakorlatokkal lehet helyreállítani – vagy legalábbis feljavítani – az adott állapotot.
És azt tudtátok, hogy a hasizomregenerálásis mennyire fontos? És nem ám csak azért, mert a kockashas szexi, ennél sokkal értékesebb szerepe van az életünkben. Ha megfogadjátok a tanácsomat, akkor ne kezdjetek bele vadul a felülésekbe. Szakemberrel ellenőriztessétek nem maradt-e szétnyílva a hasizmotok, és ha igen akkor mennyire. Ő segíteni tud abban, mit és hogyan kellene mozognotok. A hasizomnak ugyanis szerepe van a hasi szervek megtámasztásában – támogatva ezzel a hátizmot.
Nekem most, a harmadik terhességem után bő két ujjnyira maradt nyitva a hasizmom. 6 hetes, mindennapos, intenzív hasizomregeneráló torna után teljesen összezáródott! Persze ezzel nem ért véget a móka, szinten kell tartani az eredményt. Én a tanult gyakorlatokat beépítem a saját, rutinszerűen végzett edzésembe (amelyeket kímélően, viszonylag kis ismétlésszámmal végzek mostmár).

3. Dinamikus séta; egyértelműen egy kímélő, de annál is hatékonyabb mozgásforma. Ráadásul babakocsival is végezhető! A pulzusszámot kellőképpen fenntartja, így kardio edzésnek is megfelelhet. A vadabbak bevállalják a hegymenetet, miközben folyamatosan formálódik az alakjuk.
Klassz, ha valami zöldebb, kertvárosi részen tudjátok kivitelezni, és akkor még szmogmérgezést sem kaptok.

4. Rengeteg folyadék! A sok folyadék (leginkább valami cukormentes) tökéletesen támogatja az emésztést, jót tesz a szerveknek, a bőrnek egyaránt. Ráadásul nagyon fontos szempont nekünk, mamiknak a tejtermelés! Így a szoptatás ideje alatt a karamalz mellett, a vizespalackok is jóbarátaink. Főleg, hogyha mozgást végzünk vissza kell valahogy táplálnunk azt a folyadékmennyiséget, amit kiizzadtunk. Ez nagyon fontos!

Persze lehetne még itt írni a helyes táplálkozásról, a vitaminok szedéséről, a minőségi bőrápoló termékekről egyaránt – hiszen ezek mind támogatnak bennünket, hogy visszanyerjük az állapotosságot megelőző önmagunkat.
Azonban a fentebb leírt dolgokról ritkán esik szó, így egyben talán nem is olvastam még róluk. De szerettem volna Nektek ebben is segíteni, hogyha nem tudjátok hogyan induljatok el a regenerálódásotok sűrű, bozótos ösvényén, akkor ez egy támpont lehet számotokra.

Higyjétek el, a saját egészségünk, fittségünk és ezáltal szépségünk megéri a fáradtságot! Azt gondolom, hogy ezeken a szakemberek által tartott egyéni, vagy csoportos órákon való részvételhez szükséges pénzáldozatot is szintén megéri meghozni! Mi, édesanyák megérdemeljük ezt, hiszen hatalmas csodát vittünk véghez; a szívünk alatt hordtuk, és életet adtunk drága ajándékainknak!
Még egy utolsó gondolatot engedjetek meg; a szülés utáni időszak ne egyből a testünkkel való elégedetlenségről, és az insta(nt) világnak való megfelelésről szóljon! Nem attól leszünk boldogok, hogy ránk jön az XS-es ruha, vagy egyből készen van a #beachbody! Attól leszünk boldog édesanyák, ha lelassítunk, és kiélvezzük a minket körülvevő új élet hatalmas örömeit. A csinosság, csak hab a tortán.

Bolvária blog

«

»

Hozzászólás

Az email címet nem tesszük közzé.